budayakan Ilmu, Amal dan Dakwah ( silakan muat turun )

Followers

Sunday, July 24, 2011

salam.. Selawat Fatih ..

Assalamu'alaikum.. Terasa diri ini nak berkongsi selawat Fatih pulak.. herm.. moga2, apa yang saya sharekan, saya akan laksanakan jua, bersama2 kita mengamalkannya ya.. moga kita senantiasa berselawat ke atas Junjungan Besar Nabi kita Penghulu Segala Nabi iaitu Nabi Muhammad صلى الله عليه و سلم ..Moga kita mati dalam penuh kecintaan kepada  Rasulillah  صلى الله عليه و سلم ... 




"Ya Allah, limpahkanlah selawat, salam, dan keberkatan ke atas Sayyidina Muhammad pembuka hal-hal yang terkunci , penutup perkara-perkara yang sudah berlalu, penolong kebenaran dengan kebenaran , dan penunjuk jalan kepada jalan-Mu yang lurus.  Semoga Allah senantiasa melimpahkan selawat kepadanya, juga kepada keluarga dan para sahabatnya, sesuai dengan darjat dan kedudukannya yang tinggi."


Penjelasan:

Selawat di atas berasal dari Sayyid Abu Al-Mukarim Syeikh Muhammad Syamsuddin bin Abi Al-Hasan Al-Bakri r.a.

Di antara kelebihannya ialah diampunkan dosa kecil , tenteram hati dan jiwa, dimurahkan rezeki , diselamatkan keluarga dari kesusahan seterusnya memudahkan jodoh seseorang. In sya Allah. Wallahu a'lam.. Yang paling Penting amalan dan Niat kita..





No comments:

Post a Comment